20 Mart 2012 Salı

GÖKKUŞAĞI

    Dostlarım bana gökkuşağını hatırlatırlar. Hepsi ayrı bir renk, ayrı bir kişilik... Hepsi benim için ayrı ayrı değerli... Yan yana biz bir gökkuşağıyız. Renkli, bütün, beraberce pırıl pırıl...
    Bazı dostlar kırmızıdır. Eğlenceli... Kıpır kıpır... Onlarla eğlenmek güzeldir. Birlikte sohbet edersin; dışarı çıkarsın; tatile gidersin; sabahlara kadar konuşur, saçma sapan şeylere gülersin. Kırmızı dostlarınla yenilenirsin. Onların yanında kendini hep çocuk hissedersin, yaşlanmazsın.
    Bazı dostlar yeşildir. Rahatlatır... Onlarla sohbetin daha derindir. Seni dinlerler. Yorum yapmadan dinlerler. Her konuyu konuşabilirsin. İçini dökersin. Dinler... Karşısında ağlarsın... Teselli eder... Yeşil dostlar dengeni korumana yardım ederler.
    Bazı dostlar turuncudur. Anaç, sevecen, sıcak... Hastalandığında sana çorba yapandır, seninle birlikte doktora gidendir, hamileysen elindeki poşeti taşımaya gönüllü olandır, yedirendir. Arayan, soran, üzüntülü anında yanında olandır.
    Bazı dostlar mavidir. Anlayışlı... Uzun zamandır görüşmemişsindir belki, ihmal etmişsindir. Ama bilirsin ki oradadır. Oradadır işte... Her zaman dostluğa hazır... Bir telefon uzakta... Herkes gitse o gitmez. Mazin eskidir o dostunla. Araya yeni arkadaşlıklar girse de, başka başka uğraşlara dalsan da farketmez. O, sabırla durur orada. Mavi dostlar sadıktır. Kalbimizin en derinindedir. 
    Bazı dostlar sarıdır. Akıllı... Onlarla entelektüel yanını tatmin edersin. Sohbeti zevklidir. Boş muhabbetlere girmezsin onunla. Fikir alırsın, fikir verirsin. Konuşursun uzun uzun. Konsere gidersiniz beraber. Sinemaya... Yeni gelen bir sergiye... Sarı dostlar ufkunu açarlar. 
    Bazı dostlar çivit mavisidir. Dostlar Gökkuşağı'nın yaramaz çocuğu... İlgi göstermen, sitemlerini görmezden gelmen gerekebilir. Bazı şeyleri saklamak zorunda kalabilirsin. Çünkü ruh durumlarına göre hareket ederler. "Ne yapalım o da öyle işte" der, korursun. Biraz şımarık, biraz bencildirler ama seversin. Vazgeçemezsin çivit mavisinden...
    Bunlar benim dostlarım. Kırmızı, yeşil, turuncu, mavi, sarı, çivit mavisi... Bense morum... Gökkuşağı çemberinin içinde yer alan... Hepsinin en koyusu... Hepsini içinde barındıran... Diğerleri olmadan olamayan... 
    Biz ayrıyız... 
    Biz bütünüz...
    Biz gökkuşağıyız, pırıl pırıl parıldayan...
     
    
    

7 yorum:

  1. Merhaba Sezer Hanım öncelikle ziyaretiniz ve değerli yorumunuz teşekkür ederim.

    “Bunlarda ilginizi çekebilir” yani Linkwithin , kolay ve hazır bir uygulamadır.

    *Sayfamda görmüş olduğunuz uygulamanın sağ alt köşesindeki “LinkWithin “ yazısını tıklarsanız karşınıza standart bir pencere gelir.

    *Yine sayfanın sağındaki boşluklara sırasıyla email adresinizi, blog link adresinizi, platform seçeneğinde blogger kullanıyorsanız bloggerı,wordpress ise wordpress seçeneğini işaretleyip, sayfanızın genişliğine göre kaç pencere görünsün seçeneğini de işaretliyorsunuz.

    Sayfa yapınız koyu renk ise My blog has light text on a dark background bölümüne çek atıyorsunuz yok değilse boş bırakıp get widget butonuna basıp ilerleyin.

    *karşınıza yeni bir programı indirme penceresi görsellerle gelecektir.
    1. Satırdaki İnstall Widget yazısını tıklayın.blog sayfanızın adını göreceğiniz bir sayfa daha gelecek.Mavi renkte widget ekle butonuna basınca kumanda panelinizin tasarımına ulaşacaksınız.

    Otomatik sayfanıza eklenen programdan kaydet tuşuna basarak çıkın.Ve ana sayfadan nasıl göründüğünü kontrol edin.

    Umarım anlatabilmişimdir.bir sorun olursa tekrar görüşelim.
    Dostlukla .Ebru

    YanıtlaSil
  2. Ne hos tarif etmissin dostlari ve dostluklari...rengarenk bir bakis acisi olmus:)


    Bir de ufacik bir tavsiyemi belirtmek istiyorum nacizane. Hani yorum bölümünde robot olmadigimizi kanitlamak icin kutucukdaki iki kelimeyi tekrar etmemiz gerekiyor ya? ona aslinda hic gerek yok biliyor musun? ben de koymustum o uygulamayi bir ara bloguma ama hatirlatanlar oldu, onu kaldirsan daha iyi olur diye.
    Hem artik ona gerek yokmus, otomatik olarak spama giriyormus zaten gerekirse ve de ayrica bu uygulamayi insanlar hic sevmiyor, yorum yazacaklarsa da bunu görünce vazgeciyorlar(mis).
    Sadece belirtmek istedim, belki öylesi daha iyi olur:) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim güzel yorumun için Sevgili Ayşe. Dediğin konuyla ilgileneceğim:) Niye gülüyorum biliyor musun? Düzeltmem gereken veya yapmak istediğim öyle çok şey var ki... Sorun benim becerememem:) Anca bu kadar toparlayabildim. Azimliyim ama başaracağım:)Hatta yine blogger bir arkadaşla yazıştık bugün bu durumla ilgili bir konuda. Yardımcı oldu sağolsun.Topralayacağım, toparlayacağım:)) Çok teşekkür ederim uyarın için. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. O kutucuk nasıl kalkıyor bu arada?:)))

    YanıtlaSil
  5. Sezer'cim, bende hep almanca oldugu icin yazilar, türkce tam olarak hangi terimler yaziyor sende bilemiyorum ama deneyelim istersen.

    Bak ben ayarlardan giriyorum önce.Sonra ayarlari tikladigin zaman soldan saga tek tek dosyalara ayrilmis bölümler var. Onlardan 4.sü bende 'yorumlar' diye geciyor. Yani en azindan ben türkceye cevirdigim zaman o anlam cikiyor. Iste onu tikliyorsun ve o sayfada yukaridan asiga "yorum tarihi, kimler yorum birakabilir" gibi seyler yazar. Yukardan asaga indiginde 9.su bende "yorum moderasyonu" diye geciyor, ya da yorum denetlemesi de olabilir sende bilemiyorum türkcesini. Iste onun altindakini bulacaksin ve orada sorar sana "yorumlara güvenlik konulsun mu?" gibi birseyler. Onu 'hayir' diye isaretleyeceksin ve en altta solda kayit edeceksin. Hepsi bu...aslinda cok kolay, bir dene istersen, kolay gelsin:)


    Bende de ayni sorun vardi uzun süre, sonra sagolsun arkadaslar anlata anlata ve kendim deneye deneye ögrendim gittim bircok seyi.Olur zamanla, hic önemli degil:)

    YanıtlaSil
  6. İÇİMDEN GELDİGİ GİBİ ve EQ ilginize çok çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Günaydın,çok sevindim hoş görünüyor bu uygulama.
    Başka bir konu olursa yine beklerim.Sağlıcakla kalın Sezer Hanım.

    YanıtlaSil

Yorumu olan?