20 Aralık 2013 Cuma

BUGÜNLERDE...


    Yaklaşık 1,5 ay süren sıkıntılı, ağır bir dönemin ardından anneannemi kaybettik. İkiyüzlü olmayacağım, yakın bir anneanne-torun ilişkimiz yoktu. Olmasını çok isterdim, hep eksikliğini çektim ve bunu artık bir yetişkin olduğumda belirtmekten kaçınmadım. Olabilir... Hayat... Şartlar... İnsan yapısı, huyu suyu... Fakat her şeye rağmen anneannemin ölümüne çok üzüldüm. Tahminimden fazla üzüldüm. Ama içim rahat. Son yıllarda ve son günlerde yaşlılığın getirdiği eksileri azaltmak için elimden geleni yaptım. O da farkındaydı ve bunu da belirtti.
   1,5 aydır ağır hastaydı anneannem. Sonucun ne olacağını bildiğimiz ancak yine de hayal edemediğimiz, şaşkın günler yaşadık ailesi olarak. Bilen bilir böylesi dönemi. Ortama nasıl ölüm havasının sindiğini, belirsizliğin hakim olduğu günlerin arka arkaya geldiğini, sıkıntısına şahit olduğun insanın rahata kavuşmasını isterken aslında o sıkıntının ancak bir yolla yok olabileceği ve o yolun seni üzeceğini... Bilen bilir. Ve herkes muhakkak yaşar. Bu süre içerisinde kısa vadeli planlar yapamadım, ufak tefek sosyal faaliyetlerde bulundum ama keyfine varamadım, kulağım telefondaydı, yediğimden içtiğimden bir şey anlamadım, iç sıkıntısıyla dolandım durdum. Ara ara anneanneme uğradım, moral vermeye çalıştım. Neticede... Her şey bitti. Ailemiz adına bir dönem bitti. 
    Cenazeye Bodrum'dan gelen kuzenim, yanında 3,5 aylık bebeğini de getirdi. Pazartesi gününden beri buradalar. O küçücük şey ortamın hüznünü dağıtma rolünü üstlendi bilmeden. 2013 yılında aile büyüğümüzü kaybettik diye düşünürken, bebeğimizin de bu yıl doğduğu geldi aklıma. Hayat devam edecek. Yine eksileriyle, artılarıyla, üzüntüsüyle, sevinciyle bizi şaşırtacak. Bu yıl işte tam böyle bir yıl oldu bizim için. Bunları her kayıbın ardından gelen o tuhaf duygularla yazıyorum. Sosyal medyayı eğlence için kullanırım genelde. Fazla dökülmem, kimseyi sıkmak istemem. Bu sefer böyle olsun. Birkaç güne toparlıyorum...





 

18 yorum:

  1. kliom benim başınız sağolsun...

    benim de anneannemle aram hiç yok ve blogumda da onunla ilgili kötülü yazılarım var ama acaba ölse ben ne yaparım? ne hissederim? bilemiyorum ama senin için çok ama çok üzüldüm.. :(

    hayat cidden. yaşayıp görüyoruz maalesef.. toparlan hemen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mia... Üzülürsün. Hepimiz insaniz, duygularımız var. Hepimizin artıları, eksileri var. Yakınını kaybetmek kolay degil. İlgin için çok çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Başınız sağolsun Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
  3. Mekanı cennet olsun Sezer`cim...

    YanıtlaSil
  4. Benim yorumuma ne olmus, ucmus mu? Dün gece yazmistim:(

    Neyse... eger kaybolduysa özetliyeyim. Basin sagolsun Sezer'cim... Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim başka yorum yok. Ben mi göremedim diye tekrar baktım ama yok. Niye öyle oldu ki acaba? Teşekkür ederim ilgin için. Akşam da yazmışsın , tekrar yazmak zorunda kaldın:( Sağ olasın arkadaşım.

      Sil
    2. Son zamanlarda bazi bloglarda böyle oluyor Sezer'cim, yazdigim yorumlar ulasmiyor, nedenini anlayabilmis degilim. Önemli degil canim, senin elinde olan birsey degil. Tekrar yazarim n'olacak.
      Öpüyorum seni.

      Sil
  5. Allah rahmet eylesin cnm. benim anneannem çok yaşlı, bakıma muhtaç. bi yandan çekmesin istiyosun. bi yandan yaşasın istiyosun. herşeyin hayırlısı.

    YanıtlaSil
  6. Başınız sağ olsun! Çok üzüldüm. Nur içinde yatsın.

    YanıtlaSil
  7. Canim, basiniz sagolsun, allah rahmet eylesin. Simdi gordum post'unu, biraz gec kaldim ama yapabilecegim birsey varsa lutfen haberim olsun. Cok opuyorum canim.

    YanıtlaSil
  8. Sezercim başınız sağolsun. Tüm ailene ve sana sabırlar diliyorum canım
    Mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Başak, Bolat, Şebnemcim... Çok teşekkürler ilginize.
    Dostlar sağ olsun!

    YanıtlaSil
  10. Başınız sağolsun Sezercim. Mekanı cenet olsun.. Yakınlarına, sevenlerine sabırlar...
    Yeni doğana da güzel bir yaşam dilerim..
    Evet aynen dediğin gibi,
    hayat, eksisiyle artısıyla devam ediyor..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Başınız sağolsun,ailesine sevenlerine sabırlar versin. :(

    YanıtlaSil
  12. Çok teşekkür ederim arkadaşlar! Dostlar sağ olsun.

    YanıtlaSil

Yorumu olan?