3 Aralık 2013 Salı

LİNCOLN... GAYRİ RESMİ AMERİKAN TARİHİ...



   
    818 sayfalı Lincoln'ü yeni bitirdim. Uzun zamandır elimde sürükleniyordu. Okuduğum kitabın kalın olmasından asla şikayet etmem ama konunun ağırlığı  ve çevirinin iyi olmaması nedeniyle okudukça uzadı sanki. O kadar ki araya ufak tefek başka kitaplar kattım. Başladığım bir kitabı yarım bırakmak da adetim değildir, muhakkak bitirmem gerekir. 
    Velhasılıkelam... Lincoln'ün başkanlık sürecini ve Kuzey-Güney savaşı sırasındaki tutumunu uzun uzun anlatan yazar, özünde, Lincoln'ün Amerikan birliğininin dağılmaması için -kendisinden beklenmeyecek bir şekilde- nasıl sessiz ve derinden çabaladığını, en nihayetinde bunu başardığını ve Kuzey- Güney ayrılığına son verdiğini, bugünkü Amerika'nın ona çok şey borçlu olduğunu, bu anlamda Washington'dan bile önemli bir başkan olduğunu amaaaa birkaç serseri yüzünden      b..k yoluna gittiğini anlatmak istemiş. 
Olay budur.
Bir de ufak bir hatırlatma: Bugün bile Lincoln'ün hayaletinin Beyaz Saray koridorlarında, odalarında gezdiği söylenir. 
Toprağın bol olsun Lincoln, bu aralar çok meşgul ettin beni:)


Hamiş: Fotoğrafta görüldüğü üzere yayınevinin ismi bile okunmuyor. Kapak basımı hatalı. Korsan kitaplara benziyor. Ama değil. D&R'dan ısmarladığım ciltsiz kitaplardan. İlk defa bu kadar kalitesiz geldi:( Normalde D&R internet satışından memnunum.





12 yorum:

  1. Ben de fotoğraftan kaynaklanıyor zannettim, şaşırtıcı!
    818 sayfayı iyi bir özet geçmişsin:))
    Ben okuyamıyorum kalın kitapları, hele bir de bu tarz hiç benlik değil. İyi dayanmışsın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurum, severim benim için problem olmaz arkadaşım ama çeviri gerçekten iyi değildi. Mesela şu tip cümle çoktu "Lincoln arkaya dönüp kapıya baktı Lincoln" gibi... Yani cümlelerin hem başında hem sonunda isim yer alıyordu. Haliyle bütün konsantrasyon gidiyor böyle olunca. Çeviri önemli.
      Teşekkürler yorumun için...

      Sil
    2. Çeviriye gel! İyi kontrol edilmemiş demek ki.
      Konsantrasyon gider, bir de zaten okuması da sıkıcı. Böyle şeylere ben de takılırım. Mesela blog okurken. Çok fazla yazım hatası olan blogları okuyamıyorum, okumak da istemiyorum. Ufak tefek yanlışlar olabilir elbette ama öyle bloglar var ki....sen de biliyorsundur mutlaka:))

      Sil
    3. Bilmez miyim?:) Bu konuda bir yazı da yazmıştım dayanamayıp ve "takıntılı" olduğumu ima eden bile oldu:)

      Sil
  2. yazarı tanıyom yaa.
    ama okumayım bunu çok uzunmuş.
    bi de tarih okumaktan sıkılıyom.

    ama bak abraham lincoln vampir avcısı çok heyecanlı filmdi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarımız Amerikan tarihini roman şeklinde yazan bir arkadaş ama pek roman gibi de olmamış sanki. Hollywood bile var.
      Vampir avcısı iyi tabii:)

      Sil
  3. Bravooooo! Aaalkisss! :-)
    Benim elimde de Hitler var ayni sekilde!!! Omur biter bu kitapbitmez diyorum ama donup donup yeniden basliyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemiştim ya sana, bitirdim nihayet:))) Arkasından hafif olsun diye hemen Cehennem'e başladım:)

      Sil
  4. "Lincoln" filmini izlemistim bu sene ama kitabi , daha dogrusu biyografisi daha detayli ve ilginctir eminim.
    Bir de bu ceviri hatalari yok mu... herseferinde sinir olurum karsilastigim zaman, seni cok iyi anliyorum.

    Umarim iyisindir Sezer'cim, öpüyorum seni. Selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen nasılsın Ayşecim? Ben de sana yazacaktım, yoksun ne zamandır.

      Sil
  5. Yeni keşfettim... :)

    Okumak gereken bir sürü kitap var. Evet... :)

    Ben de Kafa Dergi ve Ters Düz'e bekliyorum yorumlarınızla... :) Ters Düz'de bölüm bölüm roman yazıyorum ona ayrıca beklerim...

    YanıtlaSil

Yorumu olan?