4 Haziran 2016 Cumartesi

#gardakitap

    Dün Kadıköy Belediyesi 8.Kitap Günleri'ndeydim. En son, aslına uygun kullanıma açılacak haberlerinde kaldığım (umarım) Haydarpaşa Garı'nda düzenleniyor etkinlik. Çocukluğumun trenleri arasında kitaplar... Ortam şahane.



    Yeni yetmeliğime, gençliğime denk gelen yıllarda, Küçükçekmece-Bakırköy arasında az kullanmadık trenleri. Vagonlardan birine girdim, oturdum, geçmiş günlerin anılarına daldım. Her zaman olduğu gibi en komiğini hatırladım. Hala aramızda konuşulan ve ilk günkü gibi gülünen bir anımız var ki öznesi bizzat benim. Bir gün ben, kardeşim, kuzenim ve çok yakın arkadaşımız Kubilay yine Bakırköy'den dönüyoruz. O kadar uzun yıllar önceki bu, öyle böyle değil:) Öncelikle eşimin, onun vesilesiyle de bizim en yakın arkadaşımız olan Kubilay grubumuzun neşeli elemanı. Biraz zevzek ve şakacı haliyle:) Tren Küçükçekmece istasyonuna yaklaştığında kapıya doğru yöneliyoruz ve durmasını bekliyoruz. Tren bana göre epeyi yavaşlamışken Kubilay bana "atla" diyor. Hani çok yavaşlamış ya, ben de onu hakikaten "in hadi" algılayıp atıyorum kendimi:) Ondan sonra fizik kurallarına uygun olarak tren ilerlemeye devam ederken ben istemsiz bir şekilde yengeç gibi yan yan ve hızlıca ters tarafa doğru gitmeye devam ediyorum. Resmen kendimi durduramıyorum. Durakta bekleyen bir adam beni tutmamış olsaydı bir de yere kapaklanıp iyice rezil duruma düşecektim:) Tren ileride durdu tabii, bizimkiler indiler ama nasıl gülüyorlar, krize girdiler. Eşimle o zamanlar çıkıyorduk ama askerdeydi, iyi ki o gün yoktu:) Yani, trenlerle ilgili hala gülmekten çatladığımız bir anımız var bizim. Size tavsiyem, çok yavaşlamış gibi görünse de bir tren asla tam anlamıyla durmadan inmeye kalkmayın:) 

    Dün hem anılara daldım, hem kitaplara dair güzel bir gün geçirdim. Kadıköy Kitap Günleri bugün ve yarın da devam edecek. Onur konuğu Selim İleri. Güzel yayınevleri var. İndirim oranı aşağı yukarı internet mağazalarındaki kadar. Fakat tabii Haydarpaşa Garı'nda -ne yazık ki atıl durumda bekleyen- vagonlar arasında gezinerek kitap incelemek çok farklı bir deneyim. Duymamış olan varsa, bugün veya yarın fırsat bulup giderlerse ve buna vesile olursam memnun olurum:) Üstelik hafta sonunda imza ve konuşma etkinlikleri daha da fazla.








12 yorum:

  1. Çok istiyordum gitmeyi ama şehir dışında olduğum için maalesef gidemedim :(

    YanıtlaSil
  2. Nasıl güldüm aç karnına :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güldürdüysem ne mutlu:) Bu arada, Allah kabul etsin orucunuzu Tülin hanım.

      Sil
  3. Çok kıskandığım bir etkinlik. Birkaç yerde daha rastladım, içim gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir daha ki sefere olsun o zaman:) Dayanamadım Beylikdüzü'nden kalkıp gittim ben de:)

      Sil
  4. Hem etkinlik hem yapıldığı yer harika.
    Ben de imrendim doğrusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklıydı sahiden, güzeldi. Teşekkürler Zeugma...

      Sil
  5. Bugün buraya bıraktığım yorum yine silinmiş sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hayır, ben yorumunuzu yeni yayınladım, şimdi girdim bilgisayardan internete. Bazen telefondan bakıyorum bazen bilgisayardan. Telefondan görüp yayınladıklarım daha çabuk oluyor.

      Sil

Yorumu olan?