25 Ocak 2017 Çarşamba

BODRUM KIŞI...

    Ege'nin havalı kızı Bodrum'dan güneşli günleri taşıyorum bugün sayfama. 
Havalar yeniden soğuyacakmış, kar kapıdaymış madem; kış güneşinden nasiplendiğimiz birkaç günün fotoğraflarına bakıp keyiflenirim ben de. 
    Bodrum'da yaşayan kuzenin olunca her mevsim tadını çıkarabiliyorsun bu mavi beyaz ilçenin. Geçtiğimiz birkaç gün oradaydık. Kışın yağmuru ve rüzgarı fena oluyor aslında ama bu kez şansımıza şahane bir hava vardı. Bitez sahiline attık kendimizi. Uzun uzun yürüdük, bomboş denizde taş sektirme yarışına girdik.

    
 Bir başka gün, hep önünden geçtiğimiz fakat ziyaretini hep ertelediğimiz Halikarnas Mozolesi kalıntılarını görmeye gittik. 

    
    Antik Dünyanın Yedi Harikası'ndan ikisinin, yani Halikarnas Mozolesi ve Artemis Tapınağı'nın ülkemiz toprakları içinde yer alıyor olmasının güzelliğini konuştuk. Mozolenin en önemli parçalarının bugün ne yazık ki British Museum'da görülebiliyor olmasını da...
    Yaklaşık 2300 yıllık taşların arasında gezip, geçmişi hayal ederken, güneşe kendini vermiş uyuklayan bu kediye imrendik.

    Vakti gelince geçmişe veda edip hemen yakındaki marinaya uzandık. 
    
    Herkes sokaklardaydı, mavi gökyüzüne uzanan turuncu portakalların oluşturduğu renkli şölen görülmeye değerdi. Havaalanından başlayan ve gözle görülecek şekilde dikkat çeken güvenlik tedbirlerinin düşündürdükleri olmasa huzurlu bir ülkede yaşadığımıza yemin edebilirdik.



    
    Meşhur kahveciye girdik. Zira manzarası pek güzel. Biten güne karşı, kardeşimle ve beraber büyüdüğümüz, uzun yıllar anne tarafından tek kuzenimiz olduğu için kardeş gördüğümüz kuzenimle birlikte sohbete daldık. 


    
    
    Sömestr nedeniyle alınan izinler, kapanan okullar ailecek geçirilen birkaç keyifli gün yaşattı bize. Evet Bodrum güzel ve her ziyaretimizde mutlu ediyor bizi. 
Ancak bizim için Bodrum'un en güzel yanı işte bu:)

        Ailenin en küçüğü ve uzakta olduğu için en çok özleneni olan bu küçük hanım, küçük Parem döküyor aslında bizi yollara. Gittik, gördük, döndük ve şimdiden özledik. 














17 yorum:

  1. Hava değişikliği olmuş ne güzel.Halikarnas mozolesi, truva daha bir sürü çalınan eserimiz için ben de çok üzülüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Osmanlı zamanında ilgilenmemekten kaynaklanan transferler diyebiliriz.(Osman Hamdi Bey'in çıkarttığı kanuna kadar. Yazayım ben bir ara bunu:)) Neyse ki bizden iyi bakıyorlar.

      Sil
  2. Ne güzel bir gün geçimişsiniz, ohh sefan olsun 😄 Fotoğraflar da çok güzel ☺ Artemis tapınağına özellikle ben de çok görmek isterim ☺

    YanıtlaSil
  3. Geçen perşembe (19) bir günlüğüne bodrum'daydım. İş nedeniyle gezme imkanım olmadı ama sakin ve sessizliği çok hoşuma gitti. Bir de yiyemediğim mandalinaları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de o akşam oradaydık. Mandalina deyince... Hafta sonu da Mandalina Festivali vardı:)

      Sil
  4. Huzuru hissettiren harika fotoğraflar.. Ellerine sağlık. Gerçekten iyi geldi bu bunaltıcı kış gününde. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler İmge. Bu sefer profesyonel makineyle çektim, ondan herhalde:)

      Sil
  5. Kışın başka seviyorum sahilleri sanki. Sakinlik ve huzur. Güneş de varsa hele, harika :)

    Fotoğraflar çok güzel. Sondan bir öncekine birinciliği verecektim ama sondaki şirine kaptı onu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatil beldeleri kışın ayrı güzel oluyor hakikaten. Teşekkürler Handan. O şirineye bayılıyoruz:)

      Sil
  6. Kış günü, yazlık mekanlar diye bilinen yerlerin apayrı ve çok güzel bir yüzü çıkıyor ortaya.
    Fotoğraflarınız da bana hak verir nitelikte.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış güneşi varsa hele şahane. Çok teşekkürler Tülin Hanım.

      Sil
  7. Kış mevsiminde güneşli bir Bodrum kaçamağı ne iyi oldu Sezer'cim. bakarken içim açıldı. Fotoğraflar hemen fark ediyor, çok güzel. Maşallah, sevimli Pare'niz de öyle :) sevgilerle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Esincim. Öpüyorum güzel yanaklarından.

      Sil
  8. Bodrum güzel, Bodrum`un en çok özleneni çok daha güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma sorma çoook tatlı:) Öyle özlüyor ki bizi.

      Sil
  9. kışın bodrum hiç aklıma gelmezdi gitmek. ilkbahar sonbahar tamam da kışın ilginç :) ayrıca, üsküp yazın sayesinde aklıma taktım üsküpü bir de sen de görmüştüm montenegro. onu da takmıştım. senin gezdiğin yerleri seviyom galiba :)

    YanıtlaSil

Yorumu olan?